Vårpynt!

trädgårdsdrömmen.se

Snart närmar sig påsken och jag är inte så imponerad av det påskpynt som många affärer har nu. Lite för skrälligt för min smak… jag tycker mycket om färg men gult och orange hammnar sist på min favoritlista, vilket också avspeglar sig i min trädgård. Det är ju så att den smak och stil du har inne hänger oftast ihop med den smak och stil du har i trädgården, pastell är inte påskens färgtema precis..

Därför blir det en vacker gren från trädgården med små  söta fåglar istället för fjädrar här hemma till påsk. Fint och stilrent tycker jag…vasen är köpt på lagerhaus och de fina fåglarna på tgr, jag har för mig att de bara kostade 10kr…

KornettblommaVill man göra det lite vårigt innomhus så är blommande växter ett bra sätt. På bilden ser ni en fantastiskt snygg Kornettblomma, Streptocarpus. Låter som streptokocker…( är nog lite arbetsskadad efter att ha arbetat 20år i förskolan). Kornettblomman blommar oavbrutet från vår till höst. Den vill inte stå i direkt sol och man ska vattna innan jorden blir helt uttorkad, men får inte hållas våt. Väldigt lättskött!

Kornettblomma_nara_Streptocarpus_x_hybridus_HR_Fot_474x2000Kornettblomman finns även i tvåfärgad rosa…

untitledoch tvåfärgad lila, men också helt i lila.

mobil 2013 feb 041

Ha det gott♥/Anna

widget

6 thoughts on “Vårpynt!

  1. söta fåglar!!! får åka till kalmar nån dag o kolla in de där fåglarna… Tror knappt jag äger nått påskpynt.. köpte en höna för nån vecka sedan jag ska dekorera själv. bruka sätta fjädrar ute i vår jasminsbuske.. annars har vi 3 katter i riset inne… hehe

  2. Så inspirerande färgkombbinationer nu till våren och vackert inrett.
    I vilken butik fann du den underbara brickan?

  3. Tess!
    Brickan är köpt på Indiska förra året…jag har för mig att dem ha en liknande detta året också fast med lite andra färger…

Kommentera

