Naturlig kärlek…

hjärtanblad

Lönnens sätt att visa kärlek?

Tänk vad mycket kärlek vi får från vår natur, lägger vi själva till lite själ och hjärta så belönar den oss tusenfaldigt tillbaka. Den ger oss utrymme att varva ner, känna inre harmoni och får oss att gå tillbaka till våra rötter som urtidsmänniskor.

En trädgård kan vara en räddning i annars så stressat liv, så är det för mig iallafall. När jag går ut i täppan efter en lång dag på jobbet så kan jag varva ner, samla mina tankar och hämta nya krafter. Tänk vad mycket hjärnan hinner med under lite ogräsrensning…faktum är att forskning visar att våra stresshormoner minskar kraftigt under utevistelse, det kan vara i trädgården, när man tar en promenad eller kanske när man vandrar i skogen och plockar svamp.

hösthallon

Trots att det är höst forstätter naturen att ge oss av sina skatter, som hösthallonen tex..

gräslöksknopp på hösten

Gräslökens knoppar som vill titta upp en gång till, fast det är 17oktober…

julros okt

Julrosen reser sig kärleksfullt och ger sitt allra bästa om några veckor…

hjärtanlöv

Vi människor skulle kanske vara lite mer som naturen… ge lite mer av oss själva, visa  vänlighet och vara positiva (som gräslöken om hösten…).

hallonkärlekHallonkärlek?

Yes! Nu kom regnet äntligen!!

Ha det gott♥/ Anna

widget

 

5 thoughts on “Naturlig kärlek…

  1. Vilket härligt inlägg! Jag håller med till 100%. Och jag bara älskar bilden på hjärtat i lönnbladet. För att inte tala om hallonhjärtat 😉

    Ha en fortsatt bra dag!

    Kram Anita

  2. Ja det var ett härligt inlägg som jag fullt ut instämmer med. Jag blev ordinerad långa skogspromenader av min mentor när jag gick in i väggen. ”för du har väl vandrarkängor?. Näe…. Köp det då!” Det gjorde jag 🙂 Har tänkt på hur många runt mig som uttrycker tankar kring att få… ..tänk så lite som händer om man alltid ska få först… ..innan man ger. Nej fler leenden och möten i blick, ett vänligt ord det ‘betalar’ sig så otroligt snabbt!!!

    Att se det lilla hjärtat i lövet – då är man närvarande tänker jag. Kram från Carina

    • Tack Carina!
      Man måste öppna sina ögon och iakkta de små underverk som finns runt omkring oss. Viktigt är också nöja sig med det man har och inte hela tiden sträva efter mer, då är man rik på riktigt :)Fast det gäller inte antalet växter, hihi..

      • Så sant – fler växter = rikare!!! Hver gang 🙂

        Tänker ofta på och känner den där känslan av hur bra jag har det och då är det en hjälp att verkligen se det som finns runt mig.

        Har nog förresten nån tråkbild jag kan visa av White Magic. Har börjat ta för vana att fota blomman tillsammans med namnetiketten.

Kommentera

