Min hemlighet!

Nu gott folk ska jag avslöja min hemlighet! Den är mörk och sorgefylld och jag har haft den  i snart 12 år.  Men det är inte värre än att man kan göra något åt det…o du…lova att inte berätta det för nån.

Gröna fingrarSå här ser hemligheten ut!

Du fattar ingenting eller hur? Tur det…. för det man inte ser har man inte ont av som det heter. På bilden ser ni mina nymålade naglar, en del påstår faktiskt att jag har gröna fingrar och det är jag beredd på att hålla med om 😉

Vart var vi nu? Just det, min hemlighet… den som jag skulle avslöja. Här under kommer den!SAMSUNG!!!!!

Nu blev det lite mer uppenbart va? En bild från verkligheten såsom den ter sig under nagellacket, svarta sorgkanter både under och runt  fingrarna. Helt omöjligt att tvätta eller peta bort trots rotborste och tvål.

Jag drabbas av denna ”åkomma” regelbundet varje år, den är kronisk men återkommer i skov. Jag försöker iallafall göra det bästa av situationen… jag målar över skiten helt enkelt!

Men använd handskar då, människa!!

Jo men visst, jag använder såna en stund…men sen åker dom av. Man får liksom aldrig någon riktig känsla med handskar på och jag tycker om att ha fingrarna jorden♥

misslyn-nagellack-1615800

Så ta nu och köp er ett riktigt snyggt nagellack att ha till vårens trädgårdsröj, tänk på att inte köpa för ljus färg för då syns smutsen igenom. Är du en man så ber du din fru eller någon annan med nagellacksvana att hjälpa dig med målningen 😛

Här kan du läsa andra spännande hemligheter i Blommig Fredag!

Trevlig helg på er♥/Anna

widget

25 thoughts on “Min hemlighet!

  1. Tack för ett gott skratt! Du är helt underbar med dina tolkningar. Också en definition på gröna fingrar. Ser att du grävt extra mycket med pekfingret i jorden. Det är betydligt mörkare än de andra fingrarna 😉

    Ha en fin helg!

    Kram Anita

  2. Fnissar högt vid datorn! Ja, tänk vilket långt ”skov” som närmar sig! 🙂
    Ha en fin trädgårdshelg nu!
    Kram Kristina (som är usel på att måla nagellack men gillar handskar)

  3. Hihihi! Själv är jag beroende av handskar och gör slut på två-fem par per år… Mina naglar är så ohyggligt fula att nagellack bara skulle göra eländet värre. Jag gömmer dem istället. 🙂
    Ha en härlig helg!
    /E

  4. Ha, ha Så bra att det bara går i skov. Jag har en värre hemlighet. Jag har fått svamp under fingernaglarna för att jag ville vara fin inför en fest och gick till en nagelstudio och byggde på dem. Det kan man inte om man är grovarbetare, då kan smutsen och fukten tränga in under naglarna, även om de som i det här fallet var korta. Hjälp!!! Nu måste jag verkligen måla mina naglar själv för att slippa se eländet.

    Ha en bra helg!
    Luna

  5. Haha – ja jag är lika dan med handskar. Sätter på mej dem, och en timme senare upptäcker jag att ”någon” tagit av mej dom utan att jag har märkt nåt. Begriper inte hur det går till? 😉

  6. Haha… ..ja, jo så har jag gjort många gånger! Dessutom håller naglarna bättre när de är lackade i några lager. Men jag måste ha handskar numera – jorden torkar ut huden för mycket. Väldigt irriterande när det ska rensas smått, smått..

    Ha en härlig helg! Carina

  7. Underbart! Måla över skiten, det ska jag göra! Och om jag också väljer en grön nyans så kanske det där med att ”ha gröna fingrar” besannas!
    Kram och trevlig helg!
    Annika

  8. Håller med dig när det gäller handskar. Man får inte den rätta knycken. Och ofta är det så att man tänkte inte göra trädgårdsarbete, men plötsligt är man mitt i det. Och då har man inga handskar. Men ett mörkblått nagellack ska det bli. Med litet metallglans.

    • Känner igen det där med att man inte tänkt sig att göra trädgårdsarbete, ändå hamnar man där och glömmer bort det som man egentligen skulle gjort. Låter snyggt med ett mörkblått nagellack 🙂

  9. Så rätt. Så kul skrivet 🙂
    I morse svor jag över att jag hade sorgkanter och jord under naglarna. Planterade om krukväxterna igår och hade inga handskar… Men visst är mörkt nagellack toppen för att dölja skiten. Även mina tånaglar får samma behandling under sommaren. Jag gillar nämligen bäst att skrutta runt i sandaler eller flip flops. Skönt, men kanske inte det bästa för ”estestiken” 😉

    Kram Tamara

  10. Hahaha! Ja, varför säger de att trädgårdsmänniskor har gröna fingrar – det är ju svarta fingrar vi har! För övrigt så har jag aldrig upplevt ett par trädgårdshandskar som inte släpper igenom smuts ändå, framförallt när de blir blöta. Och det blir de ju alltid.
    Kram
    Elin

Kommentera

