Ett svårt fall av skadegörelse!

Oskyldig? Ja, det är veckans tema i ”Blommig fredag”

Måndag: Ett allvarligt brott ägde rum i måndags i en förort till Karlskrona! Brottet betraktas som grov skadegörelse och skedde någon gång mellan kl 10 och 11 på förmiddagen.

skyldig 2

Som ni ser på bilden har någon ätit från de dekorativa äpplena som pryder den höstkrans som hänger på ytterdörren.

Oskyldig 1

Förövaren har även vandaliserat den gröna mossan som kransen var täckt med. Polisen hrm…jag menar kransägaren ser väldigt allvarligt på händelsen och tänker utreda ärendet vidare.

Tisdag: Misstankarna riktas nu mot den lilla varelsen med röd haka som setts fara förbi vid tiden för brottet. I förhör med den misstänkte hade han/hon inget alibi den aktuella tiden för brottet. Den misstänkte Rödhaken sitter nu häktad i väntan på att bevisen ytterligare kan styrkas.

1533855172

Oskyldig??Låt dig inte luras av Rödhakens lilla söta kropp och oskyldiga blick..

Onsdag: En liten fågel viskade i kransägarens öra att en koltrast setts till och varit mycket aktiv i området kring brottsplatsen. Efter att dessa nya uppgifter kommit fram sattes Koltrasten under bevakning…

oskyldig 3

Torsdag: Efter ett helt dygns bevakning greps den misstänkte på bar gärning flygandes mellan ytterdörr och närliggande träd. Gärningsmannen hade dessutom vid gripandet ett halvt äpple i näbben.

oskyldig 4

Skyldig!

Fredag: Kransägaren lägger nu ner utredningen! Orsak? Man får helt enkelt skylla sig själv om man sätter mat på sin ytterdörr… vad skulle du ha gjort om det var din favoriträtt som hängde där på dörren? Jag hade smakat iallafall!

oskyldig 5

Ska man låta sig luras av Rödhakens oskyldiga blick??…Svårt att avgöra, det kan ju faktiskt vara fler än en gärningsman…

Det var mitt bidrag denna fredag, här kan du läsa om andras oskyldigheter!

Trevlig helg på er alla!

Ha det gott♥/ Anna

widget

24 thoughts on “Ett svårt fall av skadegörelse!

  1. Helt underbart inlägg! Jag bara älskar det 🙂 Jag skulle direkt luras av rödhakens oskyldiga blick. Min lilla favoritfågel. Jag är inte förvånad att koltrasten togs på bar gärning. Får dom nys på ett äpple blir dom nog ganska oförsiktiga i sin iver att äta på det. Och snyggare fågelmatshållare är svårt att hitta. Det måste ju ha varit som att gå på lyxrestaurang för kolis.

    Önskar dig en fin helg!

    Kram Anita

  2. Vilket fint inlägg.
    Det är ju lite förargligt när fåglarna förstör det som man har satt ut till prydnad.
    Rödhaken skulle jag förlåta men inte Kåltrasten den är en riktig marodör.

    Trevlig Helg

  3. Underbart…. Vad glad jag blev att läsa detta trots att jag är sjuk med feber 🙂
    En rödhake har jag tyvärr aldrig sett i min trädgård…tyvärr! Koltrasten har jag dock och den är förlåten det mesta eftersom de sjunger så fint om ett par månader!

    Ha en bra helg!

  4. Kul tolkning! Och klart att man gått på samma nitar…Men det är trevligt med fågelliv i trädgården! Snart dags att börja att hänga ut mat till dem.
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

  5. Jag trodde aldrig för ett ögonblick att det var oskyldiga rödhaken. :))
    Däremot blev jag inte ett dugg förvånad när du fångade den riktiga boven på bar gärning, såna där svartfjädrade äppelätare finns det många hos mig. De börjar med sina räder redan innan äpplena har mognat på träden känns det som. Men aldrig att jag skulle tänka på att straffa dem, de sjunger alldeles för vackert på våren och är därmed ursäktade för alla äppelätarbrott i mina ögon.
    Kanske är det mina koltrastar som har viskat till dina att det är fritt fram. Ledsen för det i så fall. 😉
    Ha det gott och trösta dig med att sången kommer vara bara för dig i vår.

  6. Åhh, dessa underbara tolkningar. Det var ett av de bästa på länge. Sådant piggar upp en regnig och förkyld novemberhelg som denna. Du har klar journalistisk talang.
    Kram Luna

  7. Haha! Väldigt fyndig – och humoristisk – tolkning 🙂 Nästa gång jag åker till Karlskrona (Aspö) ska jag spana efter den där rödhaken med gloria. Den borde vara lätt att urskilja!

    Önskar dig en fortsatt fin lördag!

  8. Vilken rolig tolkning!! Nej, vad skulle man ha gjort om det hängde nåt smaskigt så där framför munnen på en….;)
    Jag skulle också vilja ha de där lammöronen som inte blommar, men jag har aldrig lyckats få tag i dem… Big ear har jag för mig att de heter..
    Hoppas du får en fin söndag!

    • ‘Big ear’ har jag i min trädgård och de blommar…’Silver carpet’ heter den sort som inte blommar. Det är bara till att be plantskolan att ta hem så gör dem det. Eller beställ på nätet! Ha det gott! /Anna

  9. Bästa jag läst idag! Jag försöker visualisera trasten balanserande mot dörren (i luften?) för att komma åt godsakerna, fniss! Hoppsan, inte skratta åt andras olycka! Var nu en snäll medlevare och gör det enklare för den stackars trasten med några äpplen på marken så kanske du får ha kransen i fred. 🙂

Kommentera

